سه‌شنبه، مهر ۰۲، ۱۳۸۷

پیشنهاد اول: مزاحم را از تاکسی پیاده می کنیم.

فرض کنید توی تاکسی روی صندلی عقب نشسته اید. کنار پنجره یک مرد و صندلی وسط شما نشسته اید، بعد از چند دقیقه متوجه می شوید اتفاق مذکور در حال رخ دادن است! ( واضح نبود؟! یعنی دست آقای محترم درنواحی مختلف بدن شما در حال جستجوست!)
اولین قدم واکنش نشان دادن است یعنی برگردید به طرف چپ چپ نگاه کنید، بعضی ها می ترسند و در همین مرحله از رو می روند، اما اکثریت پُررو تر از این حرفها هستند!
در این حالت در کمال خونسردی و اعتماد به نفس و با صدای بلند بگوئید: آقا نگه دارید! بعد کمی مکث کنید که راننده فکر کند خودتان می خواهید پیاده شوید ، وقتی که ماشین کاملا توقف کرد بعد بگویید این آقا می خواد پیاده شه ! ممکن است طرف بترسد و خودش پولش را حساب کند و شرش را کم کند، اما معمولا می گویند: نه! برا چی پیاده بشم؟! در این حالت شما با صدای بلند طوریکه سایرین هم در جریان قرار بگیرند جواب بدهید چون ظاهرا کسی بهتون یاد نداده چطوری سوار ِ تاکسی بشید!( ترجیحا از جملاتی استفاده کنید که مشخصا و صریحا نوع آزار ایجاد شده را بیان کند مثلا بگویید چون نیم ساعته که دستت رو پای منه!)
اگر طرف باز هم انکار کرد شما کرایه طرف ِ مزاحم را بپردازید و از راننده بخواهید که وی را پیاده کند ،
اگر مزاحم محترم باز هم پیاده نشد، با صدای بلند بگوئید که با زبان خوش یک بار گفتم پیاده شو!
اگر طرف باز هم پیاده نشد ، در ِ ماشین را باز کنید و با دست راه بیرون را نشان دهید، ( بعضی ها در این موارد مقادیری فحش و ناسزا توصیه کرده اند!)
اگر باز هم فایده نداشت توی صورت اش خیره شوید و با تمام قدرت یک تف بیندازید توی صورت اش!
اگر باز هم بی خیال بود و می گفت هیچ کاری از دست شما بر نمیاید، و شما بهردلیلی خواستید باز هم ادامه بدهید احتمالا مجبور خواهید شد بصورتی فیزیکی درگیر شوید که البته این مورد بهیچ عنوان توصیه نمیشود و فقط برای موارد خاص است ( معمولا قضیه در یکی از مراحل فوق پایان می یابد)

مجددا تاکید می کنیم که درگیری فیزیکی بهیچ عنوان توصیه نمی شود اما اگر به دلیلی مجبور به این کار شدید ، تحت هیچ شرایطی هنگامی که درون تاکسی هستید درگیری فیزیکی ایجاد نکنید حتی اگر از لحاظ فیزیکی قویتر از طرف مقابل هستید.نبود فضای کافی دردرون تاکسی به ضرر شماست. پس اول مثلا به بهانه اینکه شما میخواهید پیاده شوید و طبعا مسافر کناری باید ابتدا پیاده شود هر دو از تاکسی پیاده شوید.سپس خیلی ناگهانی طوری که جلب توجه کند و طرف انتظارش را نداشته باشد با پا یا زانو بزنید زیر ِ شکمش اش! ( منظور همون نقطه حساسه) به این کار می گویند دفاع شخصی. این ضربه احتیاج به قدرت بدنی زیادی ندارد فقط باید از قبل آمادگی ذهنی داشته باشید و خیلی ناگهانی عمل کنید.
شما حق دارید از خودتان دفاع کنید. اگر هیچ کسی هم همراهتان نشد خودتان باید از حق تان استفاده کنید.
هم شرع و هم قانون به شما حق می دهند که از خودتان دفاع کنید، بنابراین معطل نکنید.
ولی پیشنهاد ما این است که تا حد امکان سیاستی به خرج دهید که کار به کتک کاری نکشد چون به احتمال زیادی کتک خواهید خورد!
نکته ی دیگر این که اگر ماشین سواری برای مسافرت بین شهری استفاده می کنید سعی کنید از این روش استفاده نکنید. اگر جاده خلوت باشد این امکان وجود دارد که اتفاقات دیگر هم بیفتد.

لطفا حتما نظرتان را با ما در میان بگذارید، پیشنهاد یا انتقادی که به این پست وارد است را برایمان بنویسید تا در اولین فرصت تحصیح اش کنیم.